Nové pneumatiky: Aktuality o produktech výrobců - Continental SportContact 6: testování na rezulteo

Continental SportContact 6: testování na rezulteo

Nové pneumatiky Publikováno 4.5.17 od Julien Taillandier

Model SportContact 6 je nová sportovní pneumatika výrobce Continental. Vzhledem k nedávnému rekordu na okruhu v Nürbugringu na modelu Honda Civic Type R se nejspíš stane příští referenční pneumatikou ve své kategorii.

Porsche při zkoušce Continental SportContact 6 Dostali jsme příležitost otestovat příjemné překvapení v podobě vlastností na okruhu: nový model SportContact 6 od firmy Continental - Kreditní foto © : Continental

U příležitosti zařazení do 6. generace tato  nová sportovní pneumatika Continental mění název. ContiSportContact se mění na SportContact. Touha po zjednodušení, která se nenajde nikde ve zvlášť pokročilém zkonstruování tohoto nového přírůstku.

Již mnoho let sportovní řada německého výrobce slouží jako referenční, ať už v v odvozenině 5 nebo radikálnější 5P. V důsledku toho měl model „SC6“ měl velkou zátěž na bočnicích, ale jeho uvedení na trh provedené prostřednictvím upoutávky osvědčuje jeho  obrovský potenciál
Skutečně, tato pneumatika byla použita na novém modelu Honda Civic Type R s nejsilnějším předním náhonem na světě a dosáhla nejlepšího času ve své kategorii na okruhu v Nürburgringu (7'50''63). Pneumatika, která se do něj logicky montuje sériově. Vynikající výkon, který dokazuje její nepopiratelnou účinnost.

Nový Continental SportContact 6Kreditní foto © : Continental

Ještě sportovnější! 

Continental to oznámil: model SportContact 6 je sportovnější než předchozí model a blíží se spíše jeho variantě 5P.

Je jasně určen pro velmi výkonné vozy typu Audi R8 nebo Porsche 911a byl vyvinut, aby poskytoval nepřekonatelný zážitek při řízení a zároveň zachovával velmi dobrou úroveň bezpečnosti

 

Technologicky vypracován

V zájmu zlepšení ve všech oblastech není model SC6 přepracovanou verzí staršího modelu, ale zcela novou pneumatikou využívající zvlášť pečlivý vývoj v různých bodech:  

  •  Běhoun byl optimálně navržen pro zlepšení přenosu sil, tedy účinnosti a reaktivity
  •  Směs gumy se přizpůsobuje povrchu, a vytváří tak efekt přísavky.

Oproti předchozímu modelu představuje významný pokrok. Až 14% v jistých oblastech.  

Objevte video SportContact 6 v akci:

Test na Blister Bergu...

Společnost Continental zvolila pro uvedení své nové pneumatiky na trh tento německý okruh, který   se podobá „mini-Nürburgringu“: výškový rozdíl, změna tempa... Mnoho obtíží, které by mohly negativně ovlivnit model SportContact 6.


... Na suché vozovce...

S ležatým motorem 6 o výkonu 340 koní byl model Cayman GTS ideální základnou k ohodnocení modelu  SportContact 6. Jeho dokonale vyvážený podvozek je dobrým prostředkem k odhalení kvality pneumatik.

Zvládnutí rychlé části okruhu umožňuje vyhodnotit pokroky získané oproti modelu ContiSportContact 5 v oblasti čistého sportovního náboje.  Pneumatika dává okamžitě pocit zablokování auta v zatáčkách při na milimetr přesném projíždění zatáček. Důrazné změny kurzu a brzdění odhalují přesný a reaktivní charakter. Pociťované dojmy se pohybují mezi dojmy z klasických sportovních pneumatik a pneumatik s polo-hladkým povrchem.

Test SportContact 6 v zatáčkáchKreditní foto © : Continental

... A za deště!

První kola okruhu vyzdvihla velmi typický charakter „suchého asfaltu". Proto jsme, jakmile firma Continental ohlásila vynikající úroveň vlastností na mokré vozovce, byli zvědaví, až to budeme moci prověřit, neboť tyto vlastnosti bývají protichůdné. V této souvislosti se potopa, která se náhle snesla na dráhu, projevila jako dobrá zpráva. 

Nastala chvíle změnit vůz a vydat se na klikatou část okruhu. K této zkoušce byly připraveny tři sportovní vozy vybavené integrální převodovkou: Audi RS3 (340 koní), Mercedes Classe A45 AMG (360 koní), Volkswagen Golf 7 R (300 koní). 

První zatáčky vybíráme opatrně z důvodu obrovských proudů vody, které tečou po asfaltu, a nebezpečí ztráty přilnavosti za těchto podmínek. Navzdory tomuto nečasu se model SportContact 6 ukázal jako nejlepší na všech těchto třech vozech. Dokonce jako obdivuhodný, pokud jde o jeho umístění.

Jeví se jako velmi stabilní v zatáčkách při vysoké rychlosti, velmi směrový, a nevykazuje brutální ztrátu přilnavosti. Dokonce i když je pneumatika vedena na hranice své přilnavosti, ukazuje se jako progresívní a sympatická

Test na okruhu SportContact 6 od ContinentalKreditní foto © : Continental

Závěrem lze říci, že model SportContact 6 se jeví jako vzácné víno. Ačkoli je určen zejména automobilistům, kteří hledají velmi výkonný výrobek, vůbec neomezuje bezpečnost ani radost z jízdy

Dostupné rozměry: 

Model SportContact 6 je již nyní k dispozici ve 41 rozměrech od 19 do 23 palců. Další velikosti budou uvedeny na trh v příštích měsících. 

Objevte další fotografie z testu na okruhu:
Continental SportContact 6