Nové pneumatiky: Aktuality o produktech výrobců - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, test rezulteo

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, test rezulteo

Nové pneumatiky Publikováno 25.5.16 od Julien Taillandier

Po pěti letech poct odchází model Eagle F1 Asymmetric 2 do penze. Bude nahrazen třetím modelem s názvem Asymmetric, který je více než kdy jindy určen řidičům, kteří hledají univerzální pneumatiku.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 na mokré vozovce Kreditní foto © : © : C.HUNSICKER/ACE Team

Řada Eagle F1 je v prostředí sportovních pneumatik dobře známá. Tato pneumatika, která je původním obutím mnoha vozů, vždy zářila svou výbornou univerzálností, díky níž vynikala v mnoha srovnávacích testech. Její silnou stránkou byl vynikající kompromis výkonu a bezpečnosti.

Segment pneumatik UHP (velmi vysoký výkon) je v plném vzestupu. Tento typ pneumatiky, kterým je vybaveno čím dál více kompaktních vozů a sedanů, již není výsadou sportovních vozů, a musí tedy poskytovat více univerzálnosti a možná i méně čistého sportovního náboje. Počínaje již předchozí generací se řada Eagle F1 Asymmetric jasně vydala tímto směrem. Model Asymmetric 3 posiluje svou pozici a hodlá se prosadit v segmentu jako referenční model bezpečnosti, zejména na mokré vozovce.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, při testuKreditní foto © : © : C.HUNSICKER/ACE Team

Technologie, která se vyvíjí

Týmy Goodyear to jasně potvrzují: model Asymmetric 3 byl vyvinut cílem stát se lídrem ve vlastnostech, které řidiči považují za neopominutelné, jako je brzdění na mokré vozovce. V zájmu zlepšení oproti modelu, který nahrazuje, byly vyvinuty 3 hlavní technologie: 

  • Optimalizace běhounu (rozmístění a tvar bloků gumy)
  • Směs gumy nové generace obsahující přilnavou pryskyřici.
  • Vyztužená konstrukce.

Goodyear oznamuje citelné pokroky oproti modelu Asymmetric 2, a hlavně výborné vlastnosti oproti konkurenčním modelům, podle studie provedené orgánem Dekra.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3Kreditní foto © : © : C.HUNSICKER/ACE Team

Test na vlhké vozovce

Náš test se odehrál na testovací dráze « mokrá vozovka » společnosti Goodyear na jihu Francie (Mireval) za volantem modelu Golf 7 R o výkonu 300 koní. Principem tohoto typu okruhu je moci zaručit stálé jízdní podmínky a poměrně rovnoměrnou vrstvu vody na dráze.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 na mokrém okruhuKreditní foto © : © : C.HUNSICKER/ACE Team

Tuto náročnou trať již známe, neboť jsme tu již testovali různé pneumatiky, jako model Goodyear EfficientGrip Performance. Proto víme, že záběr živičné směsi je značný a že ztráty přilnavosti  mohou být u některých pneumatik značné.

První otáčky kol probíhají v mírném tempu, abychom mohlo ohodnotit pneumatiku co do bočního záběru i celkového vyvážení. V obou případech se model Asymmetric 3 jeví jako poměrně neutrální a dokonce sympatický. Skutečně, při zvýšení tempa a při náhlém zrychlení odhaluje bezpečný a velmi progresívní charakter tam, kde se mohou ostatní pneumatiky jevit jako více charakterové.

Optimisticky projížděné zatáčky končí mírným nedotáčením (přední náprava uhýbá), které se poměrně snadno zvládá odlehčením plynu a úpravou trajektorie za volantem.
Testy brzdění, které jsme provedli na mokré vozovce, tento dojem potvrzují, neboť během našich testů model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 vyžadoval k zastavení při rychlosti 80 km/h průměrně o jednu délku auta méně než předchozí model Asymmetric 2.

Závěrem již můžeme vyhodnotit velmi pozitivní dojem z této pneumatiky a jeho nepopiratelnou značnou úroveň přilnavosti na mokré vozovce. Abyste se seznámili s jeho skutečnou úrovní vlastností, prohlédněte si jeho známky.

Dostupnost:


Model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 se montuje jako původní výbava na vozy Jaguar XF, Mercedes Classe E nebo Chevrolet Camaro. Již nyní je k dispozici v rozměrech od 17 do 20 palců.