Nové pneumatiky: Aktuality o produktech výrobců - Nové pneumatiky u firmy Nokian: iLine a eLine 2
Center

Nové pneumatiky u firmy Nokian: iLine a eLine 2

Nové pneumatiky Publikováno 4.7.17 od Alexandre Lenoir

Finský výrobce Nokian uvádí na trh dvě nové letní pneumatiky, iLine a eLine 2, navržené mimo jiné tak, aby odolaly někdy náročným podmínkám jízdy díky mechanismu Venturi Groove a technologii Coanda.

Nokian eLine 2 Nové letní pneumatiky Nokian iLine a eLine 2 ideální do náročných podmínek. - Kreditní foto © : Nokian-2016

S průměry od 13 do 16 palců je nový model iLine vhodný pro segment městských a kompaktních vozů. Byl navržen tak, aby odolal někdy náročným podmínkám jízdy v podnebí střední Evropy a byl odolný vůči nárazům štěrku a povrchů opotřebených časem. Mechanismus Venturi Groove, nacházející se na vnějších a vnitřních ramenech pneumatiky, má za úkol zejména předcházení aquaplaningu. Zatímco dezény nacházející se mezi bloky skutečně urychlují odvod vody,  je to ve skutečnosti vzorek celého běhounu, který je v tomto směru optimálně navržen.

Model iLine nezůstává pozadu, pokud jde o úsporu, neboť kromě odolnosti vůči rozmarům počasí poskytuje i nízký valivý odpor a odolnost vůči opotřebení. A mají-li bočnice se vzorem golfového míčku schopnost ochlazovat pneumatiku, snižují i odpor vzduchu a hlučnost při jízdě. Další trumf ke snížení teploty gumy: přidání jedlového oleje ke křemíku snižuje tření mezi molekulami a tedy přehřívání směsi. 

Kreditní foto © :
 

Díky průměrům od 15 do 16 palců, s nimiž budou pneumatiky řady eLine nabízeny, jsou určeny především pro segment kompaktních vozů. Tato pneumatika se značením AA se pyšní vynikající odolností při brzdění na mokré vozovce i úsporu hodnou nejlepších kusů v segmentu. Ačkoliv je odborníkem na zimní pneumatiky, výrobce Nokian doufá, že získá jméno mezi  prémiovými značkami na letní pneumatiky zejména tím, že zaměří svou strategii na bezpečnost. V tomto smyslu vyzdvihuje výrobce svou technologii prevence aquaplaningu Coanda, jejíž podélné drážky podporují odvod vody z běhounu. Podle společnosti Nokian lze najít podobnou technologii navádění toků na profilu křídel letadel a křidélek Formule 1.

Kreditní foto © :
 

Pozadu nezůstává ani odfiltrování hluku při jízdě. Aby nedošlo ke zvýšení zvukových vln v kabině, Nokian kumuluje specifickou směs gumy v části nacházející se mezi bočnicí a gumou. Kromě dezénu, který podporuje odtok proudu vzduchu,  zavádí běhoun i ukazatel bezpečnosti, který jasně, v milimetrech, ukazuje hloubku drážek. Jakmile zbývají jen 4 mm, vyzve vás červený proužek k návštěvě servisu.

Nové řady iLine a eLine se očekávají na jaře roku 2016.